Öl, Beer, Bier, olut, bisse, kalja. Gudarnas nektar som skänkts till mänskligheten har många namn. Men hur tillverkas denna ädlaste av dryckjom? Vilken process genomgår ölen före den slinker ned i laglydiga studenters och spurguns strupar? För att råda bot på denna lucka i folks bildning har NN och ÅsNa gaddat ihop sig och sökt hjälp av ett bryggeri här i Åbo. Och till våran undsättning kom ingen annan än vårt kära Koulu.

Vad? Ölskola på Koulu
Var? Panimoravintola Koulu på Eriksgatan 18
När? 15.11 kl.18
Hur? Föreläsning med rundtur och provsmakning på Koulu (NOTERA: föreläsningen sker på finska)
Pris? 4 st smakprov för 12€

Ölskolan varar i runt 45 minuter, varefter alla, också de som inte anmälde sig, är välkomna på gemensamt afterwork med NN och Åsna på Koulu.

Det finns sammanlagt 24 platser, alltså tolv för varje nation. Alltså först till kvarn gäller!